Przejdź do głównej treści
Strona główna  /  How it Works  /  Customer Spotlights  /  Twin Whistle
historia sukcesu coolaser craft

COOLaserCraft

Badania, planowanie i wytrwałość otwierają drogę do udanego biznesu laserowego

W 2006 roku Jim Puentes, właściciel COOLaserCraft, przeczytał w magazynie o obróbce drewna artykuł o laserowych systemach grawerowania i cięcia. Nie wiedział, że jeden artykuł zapoczątkuje jego drogę do zostania odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, specjalizującym się w projektach laserowych na zamówienie.

"Kiedy zaczynałam, było kilka wczesnych projektów, które odrzuciłam z powodu braku doświadczenia lub pewności siebie, albo z obu powodów, a które teraz wykonałabym w mgnieniu oka".

Jim Puentes, właściciel, COOLaserCraft

"Kilka lat przed planowanym przejściem na emeryturę przeczytałem ciekawy artykuł w jednym z moich czasopism poświęconych obróbce drewna" - wyjaśnia Jim. "Chodziło przede wszystkim o to, aby za pomocą lasera lub znalezienia lokalnego operatora lasera wykonywać powtarzalne cięcia lub układy skomplikowanych wyprasek. To była iskra, która zapoczątkowała moją drogę".

W tym czasie Jim był początkujący w branży grawerowania, więc przeprowadził wiele badań i wziął udział w klinice Epilog, zanim zdecydował, że biznes laserowy jest dla niego odpowiedni.

"Zacząłem uczyć się CorelDraw, przeszedłem przez program certyfikacji małych firm w lokalnym community college i opracowałem biznesplan" - mówi Jim. "Dopiero wtedy zacząłem szukać maszyny. Ponad rok zajęło mi znalezienie tego, co chciałem - wystarczającej mocy do znakowania metalu z wystarczająco dużym łóżkiem, aby zmieścić niektóre materiały, które miałem na myśli."

W końcu Jim współpracował z dystrybutorami lasera Epilog w Fairway Laser Systems, aby zakupić Legend 36EXT od Epilog.

Jim opowiada, że jego pierwotny plan biznesowy skupiał się na dostarczaniu materiałów na zamówienie dla branży budowy domów i przebudowy: płytek, podłóg, listew i materiałów do kształtowania krajobrazu. Wcześnie zdecydował, że skoncentruje się na tego typu usługach, a nie na handlu detalicznym i nie będzie konkurował ze sprzedawcami trofeów i nagród w swojej okolicy.

"Chciałem pracować w swoim warsztacie i nie chciałem magazynować materiałów" - wyjaśnia Jim. "Miałem już kilku partnerów w kolejce i byłem gotowy do działania....., dopóki się nie wycofali.

A więc przeszliśmy do planu B", kontynuował. "Pokonałam ulice i dostałam kontrakty z kilkoma firmami ramiarskimi, zajmującymi się cięciem, rastrowaniem i inkrustowaniem płyt matowych, jak również rastrowaniem ram szklanych i drewnianych. Miałem szczęście znaleźć kilka lokalnych firm, które brały udział w przetargach na zestawy narzędzi mechanicznych dla wojska; narzędzi, które muszą być oznaczone numerem kontrolnym. Dzięki tym kontaktom zapewniłem sobie więcej pracy u lokalnego producenta narzędzi."

Po poświęceniu czasu i wysiłku, aby pozyskać różnych klientów, Jim mówi nam, że dopiero w ciągu ostatnich kilku lat poważnie rozważył przejście do handlu detalicznego i cieszy się z dodatkowej pracy.

"Wykonywanie szablonów akrylowych na zamówienie jest obecnie moim największym rynkiem detalicznym" - wyjaśnia Jim. "Bardzo stabilna praca, a pod względem dochodów dorównuje znakowaniu metali".

Zapytaliśmy Jima, jakie są jego najpopularniejsze artykuły detaliczne, a on powiedział nam, że najlepiej sprzedają się stojaki na książki kucharskie, etui na wizytówki, zestawy desek do cornhole i jego zestawy Wee Cornhole w skali 1/4.

"W przypadku wszystkich tych artykułów istnieje ogromna konkurencja, jednak laser daje mi przewagę w zakresie produkcji, projektowania i personalizacji" - powiedział Jim.

W miarę rozwoju firmy Jim powiedział nam, że niektóre z produkowanych przez niego artykułów detalicznych wymagały od niego wymyślenia nowych procesów, zwłaszcza deski do gry w cornhole.

"Robię to poprzez rastrowanie farby - to właśnie czyni mój produkt wyjątkowym na bardzo dużym i konkurencyjnym rynku i pozwala mi konkurować z foliami winylowymi. Wymyśliłam nawet skrót dla tego procesu - color enhanced rastered paint on plywood (CERPOP).

Jednym z najbardziej pamiętnych projektów był zestaw desek do gry w cornhole dla Leader Dogs for the Blind. Musiałem zaprojektować tablice i torby zarówno dla osób niedowidzących, jak i widzących" - powiedział Jim.

Jeśli chodzi o projekty, które nie zapadły w pamięć, Jim powiedział nam, że nie natrafił na żaden projekt, którego nie spróbowałby ponownie.

"Kiedy zaczynałem, było kilka wczesnych projektów, które odrzuciłem z powodu braku doświadczenia lub pewności siebie, albo z obu powodów, a które teraz wykonałbym w mgnieniu oka" - mówi Jim.

Jeden z najbardziej kompetentnych i pomocnych współpracowników na stronie Epilog Laser Fans, zapytaliśmy Jima, jakie ma rady dla osób dopiero rozpoczynających pracę w branży.

"Dla tych, którzy dopiero zaczynają, ważne jest, aby znaleźć swoje miejsce, swoją niszę i robić to lepiej lub przynajmniej inaczej niż inni" - powiedział Jim. "W każdym tygodniu należy wygospodarować czas, aby spróbować czegoś nowego. Miej plan B."

Jeśli chodzi o to, co czeka Jima, to widzi on potencjał wzrostu w branży znakowania metali.

"W mojej okolicy istnieje dość duży rynek znakowania metali, więc widzę Epilog FiberMark w mojej przyszłości".

Inne reflektory

Madison's Laser Engraving

Młody przedsiębiorca przekształca szkolne projekty na urządzenia laserowe w kwitnący biznes.

Projekty firmy Foster Machining & American Brother

Zlokalizowana w Nevadzie firma korzysta z lasera Epilog do grawerowania i produkcji części we własnym zakresie.

Niestandardowe stopy perkusyjne firmy Low Boy

Zlokalizowana w Denver firma używa lasera Epilog do produkcji wielokrotnie nagradzanych stóp perkusyjnych o indywidualnym charakterze.

Paper Sushi i Guerrilla Outfitters

Epilog Laser to narzędzie wykorzystywane do skutecznego prowadzenia rodzinnej, dwuosobowej firmy.

Celeste Watch Company

Firma Watch tworzenia laserami Epilog Laser wspaniałe intarsje.

Donna Diddit, LLC

Pasja do najwyższej jakości zmienia projektanta w przedsiębiorcę laserowego